מקרים שבהם בעל רכב ממלא דלק שגוי, דיזל במקום בנזין או ההפך בנזין במקום דיזל, קורים מעת לעת. הטכנולוגיה העכשווית המציאה דרכים חדשניות להתמודד גם עם המצבים הללו, דבר שמקל מאד על הנהגים אם הם נקלעו למצב מסוג זה.
תדלקתי דיזל במקום בנזין 95
חוסר תשומת לב רגעית עלולה ליצור מצב בעייתי אשר בו מיכל הדלק מלא בסוג דלק שגוי או בסולר. עקב חוסר ההתאמה המכונית אינה יכולה להמשיך בנסיעה ויש למצוא לכך פתרון מידי.
כל נסיעה של הרכב באמצעות דלק שאינו מתאים עלולה לגרום לנזקים משמעותיים אשר חלקם בלתי הפיכים לחלפים שונים ברכב ובעיקר למנוע ולכן ההנחיה החד משמעית לנהג היא להישאר במקומו ולא לנסוע אפילו מטר אחד.
גרירת הרכב למוסך
בעבר הלא רחוק, במקרים מסוג זה ומכיוון שלא היו פתרונות מודרניים, בעל הרכב הזמין גרר והרכב הועבר למוסך. שם היו להם האמצעים הנדרשים כדי לרוקן את כל התכולה ממיכל הדלק, לטפל בחלפים המובילים את הדלק ולאחר מכן למלא דלק ולבדוק אם הרכב מתניע ואם נגרם נזק או לא.
אפשרויות חדשות לטיפול במקרה של דלק שגוי
המוקד החדיש המעניק שירותים מסוג ריקון מכלי דלק לנהגים, זמין 24/7 . עם קבלת קריאת השירות הטכנאי הנמצא בסביבה הקרובה ביותר למיקומו של הנהג, מגיע כדי לסייע בפתרון מהיר. השירות הייחודי מוענק לבעלי רכבים פרטיים, ג'יפים ואופנועים ואין אפשרות להעניק אותו למשאיות.
לכל טכנאי קיים ברכב השירות שלו מיכל שאיבת דלק שגוי ייעודי המסוגל לינוק את כל התכולה של הדלק וזאת למרות מיקומו של המיכל ברכב המקשה על שאיבה ישירה וישרה.
בתום ריקון מלוא התכולה, מנקה הטכנאי באופן יסודי את כל מערך הזרקת הדלק כך שלא יהיו כל שאריות של סוג הדלק השגוי. כל הדלק הלא מתאים מועבר למיקום מיוחד ובטוח בתחנת הדלק.
בשלב זה הנהג ימלא את סוג הדלק המתאים במיכל הדלק של הרכב ולאחר מכן הוא ינסה להתניע את הרכב, אם כשקרה המקרה הוא לא זז עם הרכב, קיימת סבירות גבוהה שהוא יצליח להתניע אך אם הרכב נסע ולו מעט וכעת לא מצליחים להניע אותו, יכול להיות שנוצרה תקלה ואין ברירה אלא לגרור את הרכב למוסך. שם יבדקו את מצב המנוע והחלפים האחרים כמו משאבת הדלק, מסנן הדלק וסוללת המזרקים המובילה למערכת ההצתה.
פעולות הכרחיות שיבוצעו במוסך
עובדי המוסך יצטרכו לבצע כמה שלבים, הם יפרקו את מיכל הדלק, ינקו אותו כהלכה. את מערך המזרקים והצנרת המובילה את הדלק שהובילה בטעות סולר מנקים באמצעות חומר ייעודי המוזרק בלחץ. במקרים מסוג זה מחליפים תמיד את מסנן הדלק עקב הימצאותו של הסולר במסנן הדלק ולו לזמן קצר.
החשש העיקרי הוא ממצבו של המנוע. הסולר עלול לגרום לו נזק נכבד כיוון ששימון הבוכנות נפגע עקב מיעוט הבנזין שהיה במיכל ודילל את הסולר.
אם אכן נגרם נזק למנוע אין ברירה אלא לשפץ אותו או לרכוש מנוע חדש שעלותו מאד גבוהה וזו הוצאה כספית לא מתוכננת.
הנחיות בעת תדלוק הרכב
כשמגיעים לתחנת הדלק יש להיות ערניים וממוקדים ולשים לב מהי משאבת הדלק שהמתדלק מניח במיכל הדלק, לפני שהוא מפעיל אותה. אם מתדלקים לבד חשוב לקרוא שוב את השלט כדי לא להתבלבל בסוג הבנזין ולמלא סוג שגוי או סולר.
אם קורית טעות, הטכנאי שלנו יגיע במהירות כדי לסייע ולפתור את הבעיה ללא דיחוי.
כתיבת תגובה