מצבר לרכב הוא אחד החלקים החשובים ביותר ברכב, שהרי לא ניתן להפעילו אם המצבר אינו תקין. בעיה במצבר עלולה לגרום להשבתת הרכב, גם אם כל החלקים האחרים תקינים. אי לכך, יש לתת את הדעת על תפקוד המצבר ולהתייעץ עם גורם מוסמך במקרה של בעיות הצתה.
למרות שרבים מאתנו שנוהגים ברכב, אינם מכונאים, אין זה אומר שהם פטורים מההכרח לבדוק את מצבם ותקינותם של המצברים לרכב מעת לעת.
חשוב גם לוודא שלא מצטברת קורוזיה על הקטבים של המצבר, ושכמות המים בתאים הינה בגובה המתאים והנדרש, וכן יש לערוך מפעם לפעם בדיקה של המצבר לצורך וידוא רמת הטעינה שבו. במידת הצורך, אנו בעמי פיקס נוכל להעניק לכם שירות של מצברים עד הבית!
המשיכו לקרוא על כל המידע שחשוב להכיר לגבי מצברים לרכב אצל עמי פיקס בכתבה זו.
לעיתים המצבר לא תקין משום שחסרים בו מים, ולא מפני שהמצבר מקולקל, לכן אין סיבה להחליפו בחדש. מצבר רטוב זקוק למים. מאוד חשוב שמילוי הנוזלים יהיה בזמן הנכון ובכמות הנכונה. טיפול לקוי עלול לפגוע בביצועי המצבר וקיצור אורך חייו.
אם אינכם בטוחים כיצד לבדוק אותו בעצמכם רצוי לפנות לחשמלאי רכב מוסמך.
בדיקת ותחזוקת מצבר לרכב בשוטף אחת לכמה חודשים, מאריכה את חיי המצבר ומונעת תקלות. ישנן מספר בדיקות פשוטות שניתן לבצע באופן עצמאי או על ידי חשמלאי מוסמך לפני שממהרים לרכוש מצבר חדש.
אם אתם מעוניינים להגן על רכבכם מתקלות וגם לחסוך החלפת מצבר חדש לרכב, קראו את הטיפים הבאים ויישמו אותם.
ישנן מס' סיבות עיקריות לקיצור חיי מצבר הרכב. ישנם נהגים שמופתעים מהעובדה שמצבר חדש יחסית שובק ומתקלקל.
אולי יפתיע אתכם לדעת, שמצבר יכול להחזיק זמן ממושך מעבר לתקופת האחריות, אם שומרים עליו ומקפידים לבדוק אותו בתדירות אחת לשישה חודשים.
הימנעות מתחזוקה לקויה של המצבר – מצבר צריך להיבדק אחת לשישה חודשים (אפשר ומומלץ על ידי הנהג), כדי לזהות שחיקה או תקלה שמתפתחת. על ידי תחזוקה שוטפת, הרכב ייסע בבטחה – והמצבר יעבוד באופן אופטימאלי.
בדיקת המבנה חיצוני של המצבר – על המצבר ניתן לזהות נוזל שיכול לנבוע מנזילה או דליפה של חומצה הנמצאת בתוכו. כמו כן אפשר לזהות בקלות אם יש כבלים רופפים, סדקים בקופסא או קורוזיה.
דחיית בדיקת גובה מים במצבר – מצבר חייב מים כדי לשמור על רמת ביצועים גבוהה. במצבר שנדמה כי התרוקן, יכול להיות כי חסר בו קצת מים. הוספת מים לא מזוקקים במצבר יפגעו בתפקודו ולא יאפשרו למצבר להטעין ולהתניע את הרכב. הקפידו להוסיף אך ורק מים מזוקקים עד לגובה 3 מ"מ מתחת לקצה תא המילוי.
מתח טעינה לא תקין – אחת לשישה חודשים מומלץ לבדוק מתח טעינה תקין של המצבר. מתח טעינה תקין של מצבר לאוטו נע בין בין 13.8V ל- 14.2V. לביצוע בדיקה זו מומלץ לפנות למומחה רכב. מתח טעינה נמוך או גבוה מידי של מצבר הרכב פוגם בתפקודו של המצבר ולאורך זמן מרוקן אותו. מתח טעינה גבוה גורם לצריכת מים גבוהה.
מצבר שאינו מעוגן היטב למקומו, תנועות וויברציות הורסות את תפקוד המצבר לאוטו ומשפיעות על תקינותו. יש לוודא שהמצבר מקובע היטב ואינו זז ממקומו.
להחלפת מצבר הרכב בעצמכם, עשו כך:
1. ראשית, נתקו את קוטב המינוס (הכרחי!) ואז את קוטב הפלוס.
2. פתחו את הגשר שתופס את המצבר (לפעמים אין גשר ופשוט יש פלאח ברזל שתופס את המצבר מלמטה . אם כן תפסו עם בורג 10 – ופתחו אותו).
3. הוציאו את המצבר והניחו במקומו את החדש.
סדר ההרכבה של המצבר החדש הוא הפוך: קודם מרכיבים את הגשר או הפלאח, את הפלוס ולבסוף את המינוס.
לא תמיד כאשר הרכב אינו מניע הבעיה היא במצבר אז חבל לרוץ ולקנות ישר מצבר. רצוי להתייעץ עם חשמלאי רכב אשר אתם סומכים עליו, שלא יעבדו עליכם!
כדאי לבטל מספר גורמים אשר בגללם הרכב אינו מניע:
במידה והסתבכת, פנה לעמי פיקס לשירות מהיר ויעיל של מצברים עד הבית בטלפון: 054-6787198
המשך יום נעים, ונסיעה בטוחה.
עמי יפת יצא צדיק בתוכנית של חיים הכט. חייגו והזמינו את עמי אליכם 24 שעות ביממה לשרותי החלפת מצבר עד הבית. 054-678-7198